Όπως είδαμε η Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας εξέλεξε Κυβερνήτη της Ελλάδας για 7 χρόνια, με απόλυτες εξουσίες τον Ι. Καποδίστρια.
'Οταν ο Καποδίστριας ήρθε στην Ελλάδα η χώρα ήταν τα νησιά του Αργοσαρωνικού, ο Ισθμός και τα Μέγαρα ως την Ελευσίνα
Οι ελεύθερες περιοχές ήταν καπετανάτα , ο Ιμπραήμ ήταν ακόμα στην Πελοπόννησο, οι Τούρκοι στη Στερεά.Επικρατούσε χάος, οργανωμένο κράτος δεν υπήρχε, οι καπεταναίοι δεν υποτάσσονταν στην κεντρική διοίκηση, οι πειρατές κυριαρχούσαν στο Αιγαίο.
Ο Καποδίστριας προσπάθησε να οργανώσει το κράτος, ίδρυσε Τράπεζα και σχολεία, τα αλληλοδιδακτικά, Γεωργική Σχολή.Προσπάθησε να αναδιοργανώσει στρατό και στόλο και έδωσε διπλωματικές μάχες με αποτέλεσμα να αναγνωριστεί η Ελλάδα ως ανεξάρτητο κράτοςστις 3 Φεβρουαρίου 1830
και
το 1831 τα σύνορα να οριστούν στη γραμμή Αμβρακικού – Παγασητικού.
Διέλυσε τη Βουλή και συγκέντρωσε όλες τις εξουσίες στα χέρια του . Δολοφονήθηκε το Σεπτέμβριο του 1831
Το ψήφισμα της Γ’ Εθνοσυνέλευσης το 1827, η οποία εξέλεξε τον Καποδίστρια Κυβερνήτη της Ελλάδας .
1.Η κατάσταση στην Ελλάδα όταν ήρθε ο Καποδίστριας
Η χώρα ήταν το Ναύπλιο, τα νησιά του Αργοσαρωνικού, ο Ισθμός και τα Μέγαρα ως την Ελευσίνα
Οι ελεύθερες περιοχές ήταν καπετανάτα (π.χ. η Μονεμβασιά του Πετρόμπεη, η Ακροκόρινθος του Κίτσου Τζαβέλα κά)
Ο Ιμπραήμ ήταν ακόμα στην Πελοπόννησο, οι Τούρκοι στη Στερεά.
Οι 25.000 μαχητές περιφέρονταν χωρίς τροφοδοσία κι ενίσχυση
Τα οικονομικά του κράτους σε άθλια κατάσταση
Επικρατούσε χάος, οργανωμένο κράτος δεν υπήρχε, οι καπεταναίοι δεν υποτάσσονταν στην κεντρική διοίκηση, οι πειρατές κυριαρχούσαν στο Αιγαίο
2.Το έργο του
α) Ήθελε να δώσει στην Ελλάδα μορφή κράτους
·να χτυπήσει τις χωριστικές τάσεις των κοτζαμπάσηδων
·να κάνει τους καπεταναίους να υποταχθούν στην κεντρικοί εξουσία
·να χτυπήσει την πειρατεία
·να περιθάλψει τις χήρες και τα ορφανά των αγωνιστών
β) Προσπάθησε να ανορθώσει τα οικονομικά
Δημιούργησε Τράπεζα (πρώτο κεφάλαιο η προσωπική του περιουσία)
Έκοψε νόμισμα, το φοίνικα, κι αντικατέστησε τα τουρκικά γρόσια
Εισήγαγε την καλλιέργεια της πατάτας
Φρόντισε για την ανάπτυξη της μεταξοκαλλιέργειας
γ) Έδειξε ενδιαφέρον για την παιδεία
Ίδρυσε σχολεία (τα αλληλοδιδακτικά)
Εφτιαξε Γεωργική Σχολή, για να εκπαιδευτούν οι γεωργοί, κάλεσε γεωπόνους από την Ελβετία,
3.Η πολιτική του
Μόλις ήρθε διέλυσε τη Βουλή και συγκέντρωσε όλες τις εξουσίες στα χέρια του
Προσπάθησε να αναδιοργανώσει στρατό , το ιππικό και στόλο. Ίδρυσε Σχολή Ευελπίδων και ναύσταθμο στον Πόρο.
Έδωσε μάχες στους ευρωπαϊκούς διπλωματικούς κύκλους για το ελληνικό ζήτημα με αποτέλεσμα στις 3 Φεβρουαρίου 1830 η Ελλάδα να γίνει ανεξάρτητο κράτος.Το 1831 τα σύνορα ορίζονται στη γραμμή Αμβρακικού – Παγασητικού.
4.Η δολοφονία του
Τα μέτρα του Καποδίστρια έθιξαν τα συμφέροντα των κοτζαμπάσηδων και δυσαρέστησαν τους οπαδούς του δημοκρατικού τρόπου διακυβέρνησης. Οι Άγγλοι και οι Γάλλοι τον υποπτεύονταν για φιλορωσική στάση. Η αντιπολιτευτική κίνηση εναντίον του έφτασε σε ανοιχτή εξέγερση Μάνης και Ύδρας, σε ανταρσία στο ναυτικό (ο Μιαούλης πυρπόλησε τον ελληνικό στόλο στον Πόρο) και, τέλος, στη δολοφονία του
« Η τραγική δολοφονία(…) στις 27 Σεπτεμβρίου του 1831, από ελληνικές σφαίρες, με τη συμπαράσταση της αγγλικής κυβέρνησης ήταν η πιο μεγάλη τραγωδία για την Ελλάδα, στη νεότερη Ιστορία της»
Ε. Κούκκου, καθ. Ιστορίας Παν/μίου Αθηνών
«Η φυσική εξόντωση του Καποδίστρια σήμανε το τέλος μιας εποχής, που έκλεισε με την πλήρη επικράτηση των δυνάμεων του προυχοντισμού πάνω στα αγροτικά κυρίως στρώματα.»
Γ. Κοντογιώργης, Το κράτος του Καποδίστρια
το γραφείο, τα προσωπικά αντικείμενα
και οι σφραγίδες που χρησιμοποιούσε ο Ι.Κ.
« Μόλις αντίκρισε την απερίγραπτη δυστυχία του ελληνικού λαού, στέρησε από τον εαυτό του και την πλέον στοιχειώδη άνεση και ανάπαυση… και η υπηρεσιακή του στολή ήταν απλή….και στη διατροφή του ήταν λιτοδίαιτος, αφού, όπως έλεγε, υπήρχαν πεινασμένοι Έλληνες και μάλιστα μικρά παιδιά…
...παρόλο που η Βουλή δυο φορές ψήφισαν μισθό –όπως είχαν χρέος- για τον Κυβερνήτη, ο ίδιος αρνήθηκε κατηγορηματικά να δεχτεί έστω και ένα φοίνικα.. .
Διέθεσε μεγάλα ποσά, από χρήματα δικά του και φίλων
του στην Ευρώπη, για να απελευθερώσει παιδιά και γυναίκες που είχε αιχμαλωτίσει ο Ιμπραήμ."
Η πόλη του Ναυπλίου
Το Ναύπλιο ήταν, μέχρι το τέλος του 1834, η έδρα της κεντρικής κυβέρνησης του νέου
Ελληνικού κράτους.
Η εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωμα, όπου δολοφονήθηκε ο Καποδίστριας
Συγγραφείς των βιβλίων εκτός των άλλων είναι: Ευγένιος Τριβιζάς,Aγγελική Βαρελά, Γαλάτεια Γρηγοριάδου Σουρέλη, Σοφία Ζαραμπούκα, Άλκη Ζέη, Μάνος Κοντολέων, Λότη Πέτροβιτς- Ανδρουτσοπούλου
Ανοικτή Βιβλιοθήκη στο διαδίκτυο – Όλα τα βιβλία που αναφέρονται εδώ διανέμονται ελεύθερα και νόμιμα στο Διαδίκτυο από τους δημιουργούς ή τους εκδοτικούς οίκους ή είναι ελεύθερα πνευματικών δικαιωμάτων.
Η γνώση δεν είναι εμπόρευμα - είναι όμως δύναμη. Όποιος βρει κάτι χρήσιμο -είτε σε αυτή την ιστοσελίδα είτε σε εκείνες της Γ ΄, Δ΄ και Ε΄τάξης- το χρησιμοποιεί για διδακτικούς σκοπούς Απαγορεύεται χρήση για εμπορικό σκοπό.
Η εργασία σας
Συγχαρητήρια σε όλους !
Παίξτε ένα νέο παιχνίδι
Κάνε κλικ και παίξε αυτό το διαδραστικό, εκπαιδευτικό παιχνίδι , που δημιουργήθηκε από το Field Museum του Ιλινόις για τις σχέσεις που αναπτύσσονται στο ζωικό βασίλειο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου