Πέμπτη 11 Μαρτίου 2010

Η δομή της πρότασης (Ενότητα 10)

Υ+Ρ
Υ+Ρ+Α  
Υ+Ρ+Κ
Υ+Ρ+ αΑ+εΑ 
 

 
 
























Δραστηριότητες

1. Υπογραμμίζω το ρήμα και σημειώνω αν είναι μεταβατικό (έχει αντικείμενο) ή αμετάβατο (δεν έχει αντικείμενο)

  1. Χτες φάγαμε νωρίς   (……………………)
  2. Χτες φάγαμε ψάρι.    (…………………..)
  3. Έδωσα το τετράδιο .  (……………………….)
  4. Βγήκαμε έξω νωρίς και πήγαμε στην πλατεία. (………………………, ……………………….)
  5. Ήπια ένα ποτήρι ζεστό γάλα και ξάπλωσα. (………………………, ……………………………)


2. Υπογράμμισε τα Υποκείμενα των ρημάτων

  1. Οι μαθητές έπαιξαν μπάσκετ στο προαύλιο.
  2. Δώσε στη δασκάλα το τετράδιό σου.
  3. Στολίσαμε το δωμάτιο με πολύχρωμα φωτάκια.
  4. Το κόκκινο σπίτι το αγόρασε ο θείος μου.

3. Υπογράμμισε τα κατηγορούμενα

  1. Ο θείος έβαψε το σπίτι
  2. Η ζωγραφιά σου είναι υπέροχη.
  3. Είμαστε καλοί μαθητές.
  4. Ο πατέρας μου διορίστηκε καθηγητής μαθηματικών στο Ψ΄Γυμνάσιο.
  5. Η Ελένη θεωρείται ευγενική .
  6. Ο Αντώνης θεωρεί τον Άρη φίλο του.

  1. Υπογράμμισε τα αντικείμενα Σημείωσε το άμεσο (απαντά στην ερώτηση ποιον, ποιαν, τι;) και το έμμεσο( βρίσκεται σε γενική, απαντά στην ερώτηση
σε ποιον; με ποιον; )

  1. Έδωσα το τετράδιό μου στη διπλανή μου. (……………………., …………………….)
  2. Μου έδωσε το μπουφάν του, γιατί κρύωνα πολύ . (……………………., ………………………)
  3. Τους έδωσα τη σαλάτα και το κρέας (…………………………….., ………………)
  4. ο Πέτρος και η Μαρία έδωσαν πρόσφεραν στους συμμαθητές τους σοκολατάκια .(……………………, …………………)
     5. Τους κέρασα παγωτό σοκολάτα (…………………, ……………………..)


  1. Σημειώνω σε ποια κατηγορία ανήκει καθεμιά από τις παρακάτω προτάσεις
1. Υ+ Ρ
2. Υ+Ρ+Κ
3. Υ+Ρ+Α
4. Υ+αμεσοΑ + έμμεσο Α

Ο Νίκος διαβάζει  (1)
Η Μαρία και ο Νίκος τρώνε.  (…)
Ο κήπος είναι ανθισμένος.  (..)
Μου έδωσε γλυκό σοκολάτα  (……)
Οι φύλακες άνοιξαν την πόρτα του γηπέδου στους φίλαθλους  (…..)

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου