- Ένα γεγονός, πραγματικό ή φανταστικό, μπορώ να το αφηγηθώ προφορικά ή γραπτά.
- Είναι σημαντικό να ακολουθώ τη χρονική σειρά σειρά που έγιναν τα γεγονότα.
- Μπορώ να χρησιμοποιήσω Αόριστο, Παρατατικό ή ιστορικό Ενεστώτα.
- Μπορώ να αφηγηθώ σε α΄πρόσωπο. Στην περίπτωση αυτή η αφηγητής συμμετέχει στην ιστορία.
Μπορώ , όμως, να αφηγηθώ σε γ΄πρόσωπο την ιστορία. Στην περίπτωση αυτή Δε συμμετέχει ο αφηγητής, δεν είναι δηλαδή ένα από τα πρόσωπα της ιστορίας
- Γράφω την περίληψη σε ΜΙΑ παράγραφο
- Τη γράφω πάντα σε γ΄πρόσωπο και ΔΕΝ εκφράζω σκέψεις μου, συναισθήματά μου, κρίσεις μου.
- Βρίσκω πρώτα το ΘΕΜΑ του κειμένου
- Υπογραμμίζω σε κάθε παράγραφο τη θεματική πρόταση και λέξεις κλειδιά
- Γράφω τους πλαγιότιτλους
- Χρησιμοποιώ ελάχιστα επίθεσα, αποφεύγω τις λεπτομέρειες. Ενώνω με συνδετικές λέξεις φράσεις
Στην τάξη σημειώσαμε το θέμα και υπογραμμίσαμε τις λέξεις-φράσεις κλειδιά
Αρχίζουμε, λοιπόν.....
- Ο συγγραφέας στο αφήγημα αυτό μας μιλάει για..................
- Αμέσως μετά γράφω Ποιος, πού, πότε , ποιο ήταν το αρχικό γεγονός
(Γιάννης καφετζής , κτίριο, ένα πρωί, μηχάνημα)
- Στη συνέχεια αναφέρω με τη σειρά τις ενέργειες που έκανε ο Γιάννης και με μία δυο λέξεις τα συναισθήματά του
(Προσοχή στις λέξεις που θα συνδέουν: πρώτα, στην αρχή, έπειτα, μετά, στη συνέχεια, ακολούθως, ύστερα, τέλος ...)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου