Όταν δύο λόγοι είναι ίσοι , λέμε ότι αποτελούν αναλογία.
Πρόβλημα
Οι τάξεις του σχολείου μας συγκέντρωσαν χρήματα για να βοηθήσουν να χτιστεί ένα σχολείο στη Γάζα για τα παιδιά της Παλαιστίνης.
Η Α΄ τάξη έχει 21 παιδιά και συγκέντρωσε 42 ευρώ.
Η Β΄ τάξη έχει 18 παιδιά και συγκέντρωσε 36 ευρώ.
Συμπληρωνω τον παρακάτω πίνακα
| Α΄ Τάξη | Β΄ Τάξη |
ΠΑΙΔΙΑ |
|
|
ΧΡΗΜΑΤΑ |
|
|
Γράψε το λόγο του αριθμού των παιδιών της Α΄τάξης προς τα χρήματα που συγκέντρωσαν
Γράψε το λόγο του αριθμού των παιδιών της Β ΄τάξης προς τα χρήματα που συγκέντρωσαν
Σύγκρινε τώρα τους δύο λόγους μεταξύ τους (Θυμίσου πώς συγκρίναμε και βρίσκαμε αν δύο κλάσματα ήταν ισοδύναμα)
Είναι οι δύο λόγοι ίσοι; αποτελούν Αναλογία; ................................
Πόσα χρήματα έδωσε κάθε παιδί; ................................................................
Μπορείς τώρα να συμπληρώσεις τον παρακάτω πίνακα, αν ξέρεις ότι κάθε παιδί του σχολείου έφερε το ίδιο ποσό και κάθε τάξη συγκέντρωσε ποσό χρήμάτων ανάλογο με των αριθμών των παιδιών που έχει;
| Α΄ Τάξη | Β΄ Τάξη | Γ΄ Τάξη | Δ΄ Τάξη | Ε΄ Τάξη | ΣΤ΄ Τάξη |
ΠΑΙΔΙΑ | | | | | | |
ΧΡΗΜΑΤΑ | | | | | | |
Αν συγκρίνω δύο λόγους και βρω ότι είναι ίσοι, βάζω ίσον (=) και λέω ότι αποτελούν αναλογία.
Δηλαδή
1. Η ισότητα δυο λόγων λέγεται Αναλογία
2. Για να βρω αν δύο λόγοι είναι ίσοι συγκρίνω τα χιαστί γινόμενα.
3. Για να σχηματίσω αναλογία από ένα λόγο, φτιάχνω έναν άλλο λόγο που να είναι ίσος με τον πρώτο.
(Ακριβώς όπως σχηματίζω ισοδύναμα κλάσματα, πολλαπλασιάζοντας ή διαιρώντας αριθμητή και παρονομαστή με τον ίδιο αριθμό)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου